8. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
8.1. Spotřebitel, který uzavřel smlouvu na dálku, může do 14 kalendářních dnů odstoupit od smlouvy bez udání důvodu a bez vynaložení jakýchkoli nákladů, s výjimkou nákladů uvedených v ust. 8.8 těchto Pravidel. K dodržení lhůty postačí zaslání prohlášení před jejím uplynutím. Prohlášení o odstoupení lze učinit např:
8.1.1. písemně na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka;
8.1.2. v elektronické podobě prostřednictvím e-mailu na adresu: serwis@jazgot.com.pl.
8.2. Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy je uveden v příloze č. 2 k zákonu o právech spotřebitelů a navíc je k dispozici v bodě. 11 Nařízení. Spotřebitel může vzorový formulář použít, není to však povinné.
8.3. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet:
8.3.1. u smlouvy, při jejímž plnění Prodávající dodává Výrobek, přičemž je povinen převést jeho vlastnické právo (např. kupní smlouva) - od převzetí Výrobku spotřebitelem nebo spotřebitelem určenou třetí osobou odlišnou od dopravce, a v případě smlouvy, která: (1) zahrnuje řadu Výrobků, které jsou dodávány samostatně, po dávkách nebo po částech - od převzetí posledního Výrobku, dávky nebo části, nebo (2) zahrnuje pravidelné dodávky Výrobků po stanovenou dobu - od převzetí prvního Výrobku;
8.3.2. u jiných smluv - ode dne uzavření smlouvy.
8.4. V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.
8.5. Prodávající je povinen neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne doručení prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy, vrátit spotřebiteli všechny jím uhrazené platby, včetně nákladů na dodání Produktu (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku spotřebitelem zvoleného jiného než nejlevnějšího běžného způsobu dodání dostupného v internetovém obchodě). Prodávající vrátí platbu stejným způsobem platby, jaký použil spotřebitel, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným způsobem vrácení platby, který spotřebiteli nevzniká. Pokud Prodávající nenabídl spotřebiteli, že si Výrobek vyzvedne sám, může Prodávající zadržet vrácení platby přijaté od spotřebitele, dokud neobdrží Výrobek zpět nebo dokud spotřebitel nepředloží doklad o jeho vrácení, podle toho, která událost nastane dříve.
8.6. Spotřebitel je povinen neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne, kdy odstoupil od smlouvy, vrátit Výrobek Prodávajícímu nebo jej předat osobě pověřené Prodávajícím k jeho převzetí, pokud Prodávající nenabídl, že si Výrobek vyzvedne sám. Pro dodržení lhůty postačí zaslat Produkt zpět před jejím uplynutím. Spotřebitel může Výrobek vrátit na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka.
8.7. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty Výrobku, které vzniklo v důsledku používání Výrobku nad rámec nezbytný pro zjištění povahy, vlastností a funkčnosti Výrobku.
8.7.1 Prodávající se zavazuje uhradit plnou hodnotu vráceného zakoupeného výrobku za předpokladu, že:
a. výrobek nebyl používán a nenese žádné známky používání
b. výrobek má plnou hodnotu, je nepoškozený
c. výrobek nebyl smontován (namontován a následně demontován).
d. zboží má původní obal a pečeť (pokud existuje)
8.7.2 V případě vrácení/výměny zboží si prodávající vyhrazuje právo odečíst až 10 % z hrubé hodnoty zboží. Náklady na doručení vráceného/vyměněného zboží nese zákazník.
8.8. Případné náklady spojené s odstoupením od smlouvy ze strany spotřebitele, které je spotřebitel povinen uhradit:
8.8.1. Pokud spotřebitel zvolil jiný způsob dodání výrobku než nejlevnější běžný způsob dodání dostupný v internetovém obchodě, není prodávající povinen spotřebiteli uhradit dodatečné náklady, které spotřebiteli vznikly.
8.8.2. Spotřebitel nese přímé náklady spojené s vrácením Produktu.
8.8.3. V případě Produktu, který je službou, jejíž poskytování - na výslovnou žádost spotřebitele - bylo zahájeno před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, je spotřebitel, který uplatní své právo na odstoupení od smlouvy po podání takové žádosti, povinen zaplatit za služby poskytnuté do odstoupení od smlouvy. Částka k úhradě se vypočítá v poměru k tomu, co bylo poskytnuto, s přihlédnutím k ceně nebo odměně sjednané ve smlouvě. Je-li cena nebo odměna nadměrná, je základem pro výpočet této částky tržní hodnota plnění.
8.9. Spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku, pokud jde o smlouvy:
8.9.1. (1) o poskytnutí služby, pokud prodávající poskytl službu v plném rozsahu s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl před poskytnutím služby prodávajícím informován o tom, že po poskytnutí služby prodávajícím ztratí právo na odstoupení od smlouvy; (2) u nichž cena nebo odměna závisí na výkyvech na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit a které mohou nastat před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; (3) , v nichž je předmětem plnění neprefabrikovaný výrobek, vyrobený podle specifikace spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individuálních potřeb; (4) v nichž je předmětem plnění výrobek, který se rychle kazí nebo má krátkou dobu trvanlivosti; (5) v nichž je předmětem plnění výrobek dodávaný v uzavřeném obalu, který nelze po otevření ze zdravotních nebo hygienických důvodů vrátit, pokud byl obal po dodání otevřen; (6) v nichž jsou předmětem plnění výrobky, které jsou po dodání vzhledem ke své povaze neoddělitelně spojeny s jinými věcmi; (7) u nichž jsou předmětem plnění alkoholické nápoje, jejichž cena byla sjednána při uzavření Kupní smlouvy, k jejichž dodání může dojít až po 30 dnech a jejichž hodnota závisí na výkyvech na trhu, které Prodávající nemůže ovlivnit; (8) u nichž spotřebitel výslovně požádal, aby k němu prodávající přijel za účelem provedení neodkladné opravy nebo údržby; pokud prodávající poskytne jiné než spotřebitelem požadované dodatečné služby nebo dodá jiné výrobky než náhradní díly nezbytné pro provedení opravy nebo údržby, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ohledně dodatečných služeb nebo výrobků; (9) pokud je předmětem dodávky zvuková nebo obrazová nahrávka nebo počítačový software dodaný v uzavřeném obalu, pokud je obal po dodání otevřen; (10) v případě dodávky novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou smluv o předplatném; (11) uzavřené formou veřejné dražby; (12) na poskytnutí ubytování, s výjimkou ubytování, přepravy zboží, pronájmu automobilů, stravování, služeb souvisejících s volnočasovými, zábavními, sportovními nebo kulturními akcemi, pokud je ve smlouvě uvedeno datum nebo doba poskytnutí služby; (13) pro poskytování digitálního obsahu, který není zaznamenán na hmotném nosiči, pokud bylo plnění zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a poté, co prodávající informoval spotřebitele o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy.
8.10. Ustanovení obsažená v tomto bodě 8. obchodních podmínek týkající se spotřebitele se od 1. ledna 2021 a pro smlouvy uzavřené od tohoto data použijí i na zákazníka nebo zákazníka, který je fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, pokud z obsahu této smlouvy vyplývá, že pro tuto osobu nemá profesionální charakter, vyplývající zejména z předmětu její podnikatelské činnosti zpřístupněného na základě ustanovení o Centrální evidenci a informacích o podnikatelské činnosti.
9. USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PODNIKATELŮ
9.1. Tento článek 9. Obchodních podmínek a všechna ustanovení v něm obsažená jsou určena a tedy závazná pouze pro Zákazníka nebo Příjemce služeb, který není spotřebitelem, a to od 1. ledna 2021 a pro smlouvy uzavřené od tohoto data, který zároveň není fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, kdy z obsahu této smlouvy vyplývá, že pro tuto osobu nemá profesionální charakter, vyplývající zejména z předmětu její podnikatelské činnosti, zpřístupněné na základě ustanovení o Centrální evidenci a informacích o podnikatelské činnosti .
9.2. Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů ode dne jejího uzavření. Odstoupení od Kupní smlouvy v tomto případě může proběhnout bez udání důvodu a nezakládá žádné nároky Zákazníka vůči Prodávajícímu.
9.3. Prodávající je oprávněn omezit dostupné platební metody, včetně požadavku na úhradu předem v plné výši nebo částečně, a to bez ohledu na Zákazníkem zvolený způsob platby a skutečnost uzavření Kupní smlouvy.
9.4. Poskytovatel služeb může smlouvu o poskytování Elektronických služeb vypovědět s okamžitou účinností a bez udání důvodu zasláním příslušného prohlášení Zákazníkovi.
9.5. Odpovědnost Poskytovatele služeb/Prodejce vůči Zákazníkovi/Objednateli, bez ohledu na její právní základ, je omezena - jak v rámci jedné pohledávky, tak i pro všechny pohledávky celkem - na výši zaplacené ceny a nákladů na dodání podle Kupní smlouvy, nejvýše však na částku jednoho tisíce PLN. Omezení částky uvedené v předchozí větě se vztahuje na všechny nároky Zákazníka/Klienta vůči Poskytovateli služeb/Prodávajícímu, a to i v případě, že Kupní smlouva neexistuje nebo se nevztahuje k Kupní smlouvě. Poskytovatel služeb/prodejce odpovídá příjemci služeb/zákazníkovi pouze za typické škody předvídatelné v době uzavření smlouvy a neodpovídá za ušlý zisk. Prodávající rovněž neodpovídá za případné zpoždění přepravy zásilky.
9.6. Případné spory vzniklé mezi Prodávajícím/Poskytovatelem služeb a Zákazníkem/Objednatelem budou předloženy soudu příslušnému podle sídla Prodávajícího/Poskytovatele služeb.