Podmínky

PODMÍNKY E-SHOPU

JAZGOT.CZ

 

OBSAH:

1.     OBECNÁ USTANOVENÍ

2.     ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V E-SHOPU

3.     PODMÍNKY PRO UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

4.     ZPŮSOBY PLATBY A LHŮTY SPLATNOSTI ZA VÝROBEK

5.     NÁKLADY, ZPŮSOBY A TERMÍN DODÁNÍ A PŘEVZETÍ VÝROBKU

6.     REKLAMACE VÝROBKU A ZÁRUKA

7.     MIMOSOUDNÍ ZPŮSOBY POSUZOVÁNÍ REKLAMACÍ A UPLATŇOVÁNÍ NÁROKŮ A ZÁSADY PŘÍSTUPU K TĚMTO PROCEDURÁM

8.     PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

9.     USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PODNIKATELŮ

10.   ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

11.   VZOR FORMULÁŘE PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

 

1.    OBECNÁ USTANOVENÍ

1.1.      E-shop dostupný na webové adrese www.sklep.jazgot.com.pl provozuje společnost JAZGOT JAN KRZYWDZIK SP. K. (KOMANDITNÍ SPOLEČNOST) se sídlem v obci Łąka (adresa sídla a doručovací adresa: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Polsko) zapsaná do rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku Polské republiky (KRS) pod číslem KRS 0000659637; registrační soud, v němž je uchována dokumentace společnosti: Okresní soud v Řešově, 12. hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku; NIP (DIČ): 5170379314; REGON (IČO): 366397749, elektronická poštovní adresa: shop24@jazgot.cz a kontaktní telefonní číslo: +48 17 864 07 20.

1.2.      Tyto Podmínky platí jak pro spotřebitele, tak pro podnikatele používající E-shop, pakliže dané ustanovení Podmínek nestanoví jinak.

1.3.      Správcem osobních údajů zpracovávaných v E-shopu v souvislosti s plněním ustanovení těchto Podmínek je Prodejce. Osobní údaje se zpracovávají pro účely, po dobu a na základě důvodů a zásad uvedených v politice ochrany soukromí zveřejněné na stránkách E-shopu. Politika ochrany soukromí obsahuje především zásady týkající se zpracování osobních údajů Správcem v E-shopu, mj. důvody, účely a dobu zpracování osobních údajů, a také práva osob, kterých se osobní údaje týkají, dále pak informace ohledně používání souborů cookies a analytických nástrojů v E-shopu. Používání E-shopu a nakupování v něm je dobrovolné. Podobně je dobrovolné s tím související sdělení osobních údajů Odběratele služeb nebo Zákazníka používajícího E-shop s přihlédnutím k výjimkám uvedeným v politice ochrany soukromí (uzavření smlouvy a zákonné povinnosti Prodejce).

1.4.      Definice:

1.4.1.      PRACOVNÍ DEN – jeden den od pondělí do pátku s výjimkou ze zákona volných dnů.

1.4.2.      REGISTRAČNÍ FORMULÁŘ – formulář dostupný v E-shopu a umožňující založení Účtu.

1.4.3.      FORMULÁŘ OBJEDNÁVKY – Elektronická služba, interaktivní formulář dostupný v E-shopu a umožňující podat Objednávku, zejména přidáním Výrobků do elektronického košíku a stanovením podmínek Kupní smlouvy, mj. způsobu dodání a platby.

1.4.4.      ZÁKAZNÍK – (1) fyzická osoba plně způsobilá k právním úkonům a v případech uvedených v obecně platných předpisech také fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právním úkonům; (2) právnická osoba; anebo (3) organizační složka bez právní subjektivity, které zákon přiznává právní způsobilost – která uzavřela nebo má v úmyslu uzavřít Kupní smlouvu s Prodejcem.

1.4.5.      OBČANSKÝ ZÁKONÍK – zákon Občanský zákoník ze dne 23. dubna 1964 (Sb. Polské republiky č. 16/1964, pol. 93, ve znění pozd. předp.).

1.4.6.      ÚČET – Elektronická služba definovaná individuálním názvem (přihlašovacím jménem) a heslem uvedeným Odběratelem služeb, soubor zdrojů v teleinformatickém systému Poskytovatele služeb, v němž jsou shromažďovány údaje uvedené Odběratelem služeb a informace o jím podaných Objednávkách v E-shopu.

1.4.7.      VÝROBEK – věc movitá dostupná v E-shopu, která je předmětem Kupní smlouvy mezi Zákazníkem a Prodejcem.

1.4.8.      PODMÍNKY – tyto podmínky E-shopu.

1.4.9.      E-SHOP – e-shop Poskytovatele služeb dostupný na webové adrese: jazgot.cz.

1.4.10.    PRODEJCE; POSKYTOVATEL SLUŽEB – JAZGOT JAN KRZYWDZIK SP. K. (KOMANDITNÍ SPOLEČNOST) se sídlem v obci Łąka (adresa sídla a doručovací adresa: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Polsko) zapsaná do rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku Polské republiky (KRS) pod číslem KRS 0000659637; registrační soud, v němž je uchována dokumentace společnosti: Okresní soud v Řešově, 12. hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku; NIP (DIČ): 5170379314; REGON (IČO): 366397749, elektronická poštovní adresa: shop24@jazgot.cz a kontaktní telefonní číslo: +48 17 864 07 20.

1.4.11.    KUPNÍ SMLOUVA – smlouva o koupi Výrobku uzavíraná nebo uzavřená mezi Zákazníkem a Prodejcem prostřednictvím E-shopu.

1.4.12.    ELEKTRONICKÁ SLUŽBA – služba poskytovaná elektronickou cestou Poskytovatelem služeb Odběrateli služeb prostřednictvím E-shopu.

1.4.13.    ODBĚRATEL SLUŽEB – (1) fyzická osoba plně způsobilá k právním úkonům a v případech uvedených v obecně platných předpisech také fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právním úkonům; (2) právnická osoba; anebo (3) organizační složka bez právní subjektivity, které zákon přiznává právní způsobilost – která využívá nebo má v úmyslu využívat Elektronickou službu.

1.4.14.    ZÁKON O PRÁVECH SPOTŘEBITELE – zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitele (Sb. Polské republiky č. 827/2014, ve znění pozd. předp.).

1.4.15.    OBJEDNÁVKA – čestné prohlášení Zákazníka učiněné pomocí Formuláře objednávky a směřující přímo k uzavření Kupní smlouvy na Výrobek s Prodejcem.

2.    ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V E-SHOPU

2.1.      V E-shopu jsou dostupné následující Elektronické služby: Účet a Formulář objednávky.

2.1.1.      Účet – využívat Účet je možné poté, kdy Odběratel služeb učiní dohromady dva postupné kroky – (1) vyplní Registrační formulář a (2) klikne na políčko „Založit účet“. V Registračním formuláři je nezbytné, aby Odběratel služeb uvedl následující údaje Odběratele služeb: jméno a příjmení, adresu elektronické pošty a heslo.

2.1.1.1.      Elektronická služba Účet je poskytována bezplatně po dobu neurčitou. Odběratel služeb má možnost kdykoli a bez udání příčiny smazat Účet (vzdát se Účtu) zasláním příslušné žádosti Poskytovateli služeb, a to zejména prostřednictvím elektronické pošty na adresu: serwis@jazgot.com.pl nebo i písemně na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Polsko.

2.1.2.      Formulář objednávky – využití Formuláře objednávky začíná ve chvíli, kdy Zákazník přidá první Výrobek do elektronického košíku v E-shopu. Objednávka se podává tak, že Zákazník učiní dohromady dva postupné kroky – (1) vyplní Formulář objednávky a (2) po vyplnění Formuláře objednávky na stránkách E-shopu klikne na pole „Kupuji a platím“ – do té chvíle je možné samostatně upravovat zadané údaje (za tímto účelem je třeba postupovat podle zobrazujících se zpráv a informací dostupných na stránkách E-shopu). Ve Formuláři objednávky je nezbytné, aby Zákazník uvedl následující údaje týkající se Zákazníka: jméno a příjmení/název firmy, adresa (ulice, číslo domu/bytu, PSČ, obec, stát), adresa elektronické pošty, číslo kontaktního telefonu, dále pak údaje týkající se Kupní smlouvy: Výrobek/Výrobky, množství Výrobku/Výrobků, místo a způsob dodání Výrobku/Výrobků, způsob platby. V případě Zákazníků, kteří nejsou spotřebiteli, je nezbytné uvést také název firmy a DIČ.

2.1.2.1.      Elektronická služba Formulář objednávky je poskytována bezplatně, je jednorázové povahy a je ukončena ve chvíli, kdy je jejím prostřednictvím podána Objednávka, anebo ve chvíli, kdy Odběratel služeb předčasně ukončí objednávání jejím prostřednictvím.

2.2.      Technické požadavky nezbytné k podpoře teleinformatického systému, který používá Poskytovatel služeb: (1) počítač, notebook nebo jiné multimediální zařízení s přístupem na internet; (2) přístup k elektronické poště; (3) internetový prohlížeč v aktuální verzi: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari nebo Microsoft Edge; (4) doporučené minimální rozlišení obrazovky: 1024x768; (5) zapnutá možnost ukládání souborů Cookies a podpory Javascript v internetovém prohlížeči.

2.3.      Odběratel služeb je povinen používat E-shop v souladu se zákonem a podle dobrých zvyklostí, respektovat přitom práva na ochranu osobnosti, autorská práva a práva duševního vlastnictví Poskytovatele služeb i třetích osob. Odběratel služeb je povinen zadávat údaje odpovídající faktickému stavu. Pro odběratele služeb platí zákaz dodávání obsahu protiprávní povahy.

2.4.      Postup při reklamačním řízení týkající se Elektronických služeb:

2.4.1.      Reklamace spojené s poskytováním Elektronických služeb Poskytovatele služeb a jiné reklamace spojené s fungováním E-shopu (s výjimkou postupu při reklamaci Výrobku, který je popsán v bodě 6 Podmínek) může Odběratel služeb podat například:

2.4.1.1.      písemně na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Polsko;

2.4.1.2.      elektronickou formou prostřednictvím elektronické pošty na adresu: shop24@jazgot.cz

2.4.2.      Doporučuje se, aby Odběratel služeb v popisu reklamace uvedl: (1) informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména typ a datum, kdy došlo k závadě; (2) požadavek Odběratele služeb; a (3) kontaktní údaje reklamujícího – Poskytovateli služeb to usnadní a urychlí posouzení reklamace. Požadavky uvedené ve větě předchozí mají pouze formu doporučení a neovlivňují účinnost reklamací podaných bez dodržení doporučeného popisu reklamace.

2.4.3.      Poskytovatel služeb zaujme k reklamaci stanovisko neprodleně, nejpozději však ve lhůtě 14 kalendářních dnů ode dne jejího podání.

3.    PODMÍNKY PRO UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

3.1.      Kupní smlouva mezi Zákazníkem a Prodejcem je uzavřena po předchozím podání Objednávky Zákazníkem pomocí Formuláře objednávky v E-shopu podle bodu 2.1.2 Podmínek.

3.2.      Cena Výrobku zobrazená na stránkách E-shopu je uvedena v polských zlotých a včetně daní. O celkové ceně Výrobku, který je předmětem Objednávky, včetně daní, a také o nákladech na dodání (včetně poplatků za dopravu, dodání a poštovní služby) a o jiných nákladech, a jestliže není možné určit výši těchto poplatků – o povinnosti je uhradit, je Zákazník informován na stránkách E-shopu v průběhu podání Objednávky, a to také ve chvíli, kdy Zákazník vyjadřuje vůli zavázat se Kupní smlouvou.

3.3.      Postup při uzavření Kupní smlouvy v E-shopu pomocí Formuláře objednávky

3.3.1.      Kupní smlouva mezi Zákazníkem a Prodejcem je uzavřena po předchozím podání Objednávky Zákazníkem v E-shopu podle bodu 2.1.2 Podmínek.

3.3.2.      Po podání Objednávky Prodejce neprodleně potvrdí její doručení a současně přijme Objednávku k realizaci. Doručení Objednávky a její přijetí k realizaci se potvrzuje tak, že Prodejce zašle Zákazníkovi příslušnou e-mailovou zprávu na adresu elektronické pošty Zákazníka uvedenou v průběhu objednávání, která obsahuje minimálně prohlášení Prodejce o doručení Objednávky a o jejím přijetí k realizaci, a dále potvrzení o uzavření Kupní smlouvy. Ve chvíli, kdy Zákazník obdrží výše uvedenou e-mailovou zprávu, je Kupní smlouva mezi Zákazníkem a Prodejcem uzavřena.

3.4.      Text uzavřené Kupní smlouvy je pro zákazníka uložen, zabezpečen a zpřístupněn tak, že (1) na stránkách E-shopu jsou zpřístupněny tyto Podmínky a (2) Zákazníkovi je zaslána e-mailová zpráva uvedená v bodě 3.3.2. Podmínek. Text Kupní smlouvy je navíc uložen a zabezpečen v informatickém systému E-shopu Prodejce.

4.    ZPŮSOBY PLATBY A LHŮTY SPLATNOSTI ZA VÝROBEK

4.1.      Prodejce poskytuje Zákazníkovi následující způsoby platby z titulu Kupní smlouvy:

4.1.1.      Platba v hotovosti na dobírku při převzetí zásilky.

4.1.2.      Platba v hotovosti při osobním odběru.

4.1.3.      Platba převodem na bankovní účet Prodejce.

4.1.4.      Leasingová platba – platba se zcela či částečně provádí z prostředků pocházejících z leasingové smlouvy uzavřené mezi Zákazníkem a financujícím, kterým je PKO LEASING SPÓŁKA AKCYJNA (AKCIOVÁ SPOLEČNOST) se sídlem v Lodži, Al. Marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza 20, 93-238 Łódź, Polsko, základní kapitál 347 855 660,00 PLN (splacený v plné výši), zapsaná do rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku (KRS) vedeného Okresním soudem pro Łódź-Śródmieście v Lodži, 20. hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku, pod číslem KRS: 0000022886, NIP (DIČ): 7251735694, REGON (IČO): 472191767)

4.1.5.      Leasingová platba - platba se zcela či částečně provádí z prostředků pocházejících z leasingové smlouvy uzavřené mezi Zákazníkem a financujícím, kterým je LEASELINK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (SPOLEČNOST S RUČENÍM OMEZENÝM) se sídlem ve Varšavě (Al. Stanów Zjednoczonych 59, 04-028 Warszawa, Polsko), základní kapitál 210 600,00 PLN, zapsaná do rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku (KRS) vedeného Okresním soudem pro hl. m. Varšavu ve Varšavě, 12. hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku, pod číslem KRS: 0000477046, NIP (DIČ): 5272698282, REGON (IČO): 146815482).

4.1.6.      Elektronické platby a platby platební kartou prostřednictvím služby PayU.pl nebo PayPal.com – aktuální možnosti platby jsou uvedeny na stránkách E-shopu v záložce s informacemi o způsobech platby (Platby (jazgot.com.pl)) a také na webových stránkách http://www.payu.pl a https://www.paypal.com/pl.

4.1.6.1.      Vyúčtování transakcí pomocí elektronických plateb a platební karty se provádí podle volby Zákazníka prostřednictvím služby PayU.pl nebo PayPal.com. Obsluhu elektronických plateb a plateb platební kartou zajišťuje:

4.1.6.1.1.      PayU.pl – společnost PayU S.A. se sídlem v Poznani (adresa sídla: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań, Polsko), zapsaná do rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku (KRS) pod číslem 0000274399, registrační složka je uchována u Okresního soudu Poznań – Nowe Miasto a Wilda v Poznani; základní kapitál ve výši 4 944 000,00 PLN, splacený v plné výši; NIP (DIČ): 7792308495.

4.1.6.1.2.      PayPal.com – společnost PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A., 5. podlaží 22–24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg.

4.2.      Lhůta splatnosti:

4.2.1.      V případě, že Zákazník zvolí platbu převodem, elektronickou platbu nebo platbu platební kartou, je Zákazník povinen provést platbu ve lhůtě 7 kalendářních dnů ode dne uzavření Kupní smlouvy.

4.2.2.      V případě, že Zákazník zvolí platbu v hotovosti na dobírku při převzetí zásilky nebo platbu v hotovosti při osobním odběru, je Zákazník povinen provést platbu při převzetí zásilky.

5.    NÁKLADY, ZPŮSOBY A TERMÍN DODÁNÍ A PŘEVZETÍ VÝROBKU

5.1.      Dodání Výrobku Zákazníkovi se provádí za úplatu, pakliže Kupní smlouva nestanoví jinak. O nákladech na dodání Výrobku (včetně poplatků za dopravu, dodání a poštovní služby) je Zákazník informován na stránkách E-shopu v záložce s informacemi o nákladech na dodání a dále v průběhu podání Objednávky, a to také ve chvíli, kdy Zákazník vyjadřuje vůli zavázat se Kupní smlouvou.

5.2.      Osobní odběr Výrobku Zákazníkem je bezplatný.

5.3.      Prodejce poskytuje Zákazníkovi následující způsoby dodání nebo převzetí Výrobku:

5.3.1.      Kurýrní zásilka, kurýrní zásilka na dobírku.

5.3.2.      Osobní odběr na adrese: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Polsko – v Pracovní dny od 8:00 do 16:00 hodin.

5.4.      Termín dodání Výrobku Zákazníkovi činí do 14 Pracovních dnů, pakliže v popisu daného Výrobku nebo v průběhu objednávání nebyl uveden kratší termín. U Výrobků s různými termíny dodání je termínem dodání nejpozdější uvedený termín, který však nesmí překročit 14 Pracovních dnů. Termín dodání Výrobku Zákazníkovi začíná běžet takto:

5.4.1.      V případě, že Zákazník zvolil způsob platby převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – ode dne připsání prostředků na bankovní účet nebo zúčtovací účet Prodejce.

5.4.2.      V případě, že zákazník zvolil způsob platby v hotovosti na dobírku – ode dne uzavření Kupní smlouvy.

5.4.3.      V případě, že Zákazník zvolil způsob platby leasingem – ode dne, v němž je Prodejce informován poskytovatelem leasingu o uzavření leasingové smlouvy se Zákazníkem, nejpozději však ode dne připsání prostředků z leasingu poskytnutého Zákazníkovi na bankovní účet Prodejce.

5.5.      Termín, kdy je Výrobek připraven pro Zákazníka k vyzvednutí – v případě, že Zákazník zvolil osobní odběr Výrobku, bude Výrobek připraven pro Zákazníka k vyzvednutí ve lhůtě do 1 Pracovního dne, pakliže v popisu daného Výrobku nebo v průběhu podání Objednávky nebyl uveden kratší termín. V případě Výrobků s různými termíny připravenosti k vyzvednutí je termínem připravenosti k vyzvednutí nejpozdější uvedený termín, který však nesmí překročit 1 Pracovní den. O tom, že je Výrobek připraven k vyzvednutí, bude Zákazník Prodejcem dodatečně informován. Termín, kdy je Výrobek připraven pro Zákazníka k vyzvednutí, začíná běžet takto:

5.5.1.      V případě, že Zákazník zvolil způsob platby převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – ode dne připsání prostředků na bankovní účet nebo zúčtovací účet Prodejce.

5.5.2.      V případě, že zákazník zvolil způsob platby v hotovosti při osobním odběru – ode dne uzavření Kupní smlouvy.

5.5.3.      V případě, že Zákazník zvolil způsob platby leasingem – ode dne, v němž je Prodejce informován poskytovatelem leasingu o uzavření leasingové smlouvy se Zákazníkem, nejpozději však ode dne připsání prostředků z leasingu poskytnutého Zákazníkovi na bankovní účet Prodejce.

6.    REKLAMACE VÝROBKU

6.1.      Právní základ a rozsah odpovědnosti Prodejce vůči Zákazníkovi, jestliže má prodaný Výrobek fyzickou nebo právní vadu (odpovědnost za vady), jsou stanoveny v obecně platných právních předpisech, zejména v Občanském zákoníku Polské republiky (mj. čl. 556-576 Občanského zákoníku Polské republiky). 

6.2.      Prodejce je povinen dodat Zákazníkovi Výrobek bez vad.

6.2.1 Stížnosti musí být podány v následujících lhůtách v závislosti na typu podané stížnosti, tj. 

a. Reklamace nedostatků v množství obalů v dodávce - do 1 (jednoho) dne od data převzetí zboží.

b. reklamace chyb v sortimentu v dodávce - do 1 (jednoho) dne od data převzetí zboží

c. reklamace rozdílů v detailech vybavení - do 5 (pěti) dnů ode dne převzetí zboží

6.3.      Reklamaci může Zákazník podat například:

6.3.1.      písemně na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Polsko;

6.3.2.      elektronickou formou prostřednictvím elektronické pošty na adresu: shop24@jazgot.cz

6.4.      Doporučuje se, aby Zákazník v popisu reklamace uvedl: (1) informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména typ a datum, kdy se vada vyskytla; (2) požadavek, jak uvést Výrobek do souladu s Kupní smlouvou, nebo prohlášení o snížení ceny anebo odstoupení od Kupní smlouvy; a (3) kontaktní údaje reklamujícího – Prodejci to usnadní a urychlí posouzení reklamace. Požadavky uvedené ve větě předchozí mají pouze formu doporučení a neovlivňují účinnost reklamací podaných bez dodržení doporučeného popisu reklamace.

6.5.      Prodejce zaujme k reklamaci Zákazníka stanovisko neprodleně, nejpozději však ve lhůtě 30 kalendářních dnů ode dne jejího podání. Jestliže Zákazník, který je spotřebitelem, uplatňuje práva z titulu zákonné odpovědnosti za vady, a požádal o výměnu věci nebo odstranění vady, anebo podal prohlášení o snížení ceny, kdy určil částku, o níž má být cena snížena, a Prodejce nezaujal k tomuto požadavku stanovisko ve lhůtě 14 kalendářních dnů, má se za to, že uznal tento požadavek za oprávněný.

6.6.      Zákazník, který uplatňuje práva z titulu zákonné odpovědnosti za vady, je povinen dodat vadný Výrobek na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Polsko. V případě Zákazníka, který je spotřebitelem, hradí náklady na dodání Výrobku Prodejce. Jestliže s ohledem na typ Výrobku nebo způsob jeho montáže by dodání Výrobku Zákazníkem, který je spotřebitelem, bylo nadměrně komplikované, je Zákazník povinen zpřístupnit Výrobek Prodejci v místě, v němž se Výrobek nachází.

6.7.      V souladu s čl. 558 § 1 Občanského zákoníku Polské republiky, zákonná odpovědnost Prodejce za vady Výrobku vůči Zákazníkovi, který není spotřebitelem, je vyloučena.

6.8.     Záruka na elektrické paletové vozíky. Prodejce poskytuje na výrobek záruku po dobu 12 měsíců s limitem 1000 mtg, podle toho, co nastane dříve, počínaje datem prodeje. Záruka je podmíněna povinnou placenou prohlídkou do 6 měsíců od data prodeje.

7.    MIMOSOUDNÍ ZPŮSOBY POSUZOVÁNÍ REKLAMACÍ A UPLATŇOVÁNÍ NÁROKŮ A ZÁSADY PŘÍSTUPU K TĚMTO PROCEDURÁM

7.1.      Podrobné informace týkající se možností Zákazníka, který je spotřebitelem, jak využít mimosoudní způsoby posuzování reklamací a uplatňování nároků a zásady přístupu k těmto procedurám jsou k dispozici na webových stránkách Úřadu na ochranu konkurence a spotřebitelů na adrese: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

7.2.      U předsedy Úřadu na ochranu konkurence a spotřebitelů funguje také kontaktní místo (telefon: +48 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl nebo poštovní adresa: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa, Polsko), a jeho úkolem je mimo jiné poskytovat pomoc spotřebitelům ve věcech týkajících se mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

7.3.      Spotřebitel má kupříkladu následující možnosti, jak využít mimosoudní způsoby posuzování reklamaci a uplatňování nároků: (1) návrh na vyřešení sporu ke stálému smírčímu spotřebitelskému soudu (více informací na stránkách: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) návrh ve věci mimosoudního řešení sporu k vojvodskému inspektorovi Obchodní inspekce (více informací na stránkách místně příslušného inspektora podle místa výkonu podnikatelské činnosti Prodejce); a (3) pomoc okresního (městského) ochránce práv spotřebitelů nebo společenské organizace, mezi jejíž úkoly podle stanov patří ochrana spotřebitelů (mj. Federacja Konsumentów – Federace spotřebitelů, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich – Sdružení polských spotřebitelů). Rady jsou poskytovány mimo jiné e-mailem na adrese porady@dlakonsumentow.pl a pod číslem spotřebitelské infolinky v Polsku 801 440 220 (infolinka je v provozu v Pracovní dny od 8:00 do 18:00 hodin, sazba za spojení dle sazebníku operátora).

7.4.      Na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je k dispozici platforma internetového systému řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli na unijní úrovni (platforma ODR). Platforma ODR je interaktivní a vícejazyčná webová stránka nabízející kompletní obsluhu pro spotřebitele a podnikatele usilující o mimosoudní řešení sporu týkajícího se smluvních závazků vyplývajících z internetové kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb (více informací na stránkách samotné platformy nebo na webové adrese Úřadu na ochranu konkurence a spotřebitelů: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php). 

8.    PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

8.1.      Spotřebitel, který uzavřel smlouvu na dálku, může ve lhůtě 14 kalendářních dnů od ní odstoupit bez udání příčiny a bez hrazení nákladů s výjimkou nákladů uvedených v bodě 8.8 Podmínek. K zachování termínu stačí zaslat prohlášení před jeho uplynutím. Prohlášení o odstoupení od smlouvy je možné podat například:

8.1.1.      písemně na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Polsko;

8.1.2.      elektronickou formou prostřednictvím elektronické pošty na adresu: shop24@jazgot.cz.

8.2.      Příklad vzoru formuláře odstoupení od smlouvy obsahuje příloha č. 2 Zákona o právech spotřebitele a také je k dispozici v bodě 11 Podmínek. Spotřebitel může využít vzor formuláře, není to však povinné.

8.3.      Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet:

8.3.1.      u smlouvy, v rámci jejíhož plnění Prodejce vydává Výrobek, přičemž je povinen provést převod jeho vlastnictví (např. Kupní smlouva) – od převzetí Výrobku do vlastnictví Spotřebitelem nebo jím určenou třetí osobou jinou než přepravce, a v případě smlouvy, která: (1) zahrnuje více Výrobků, které jsou dodávány zvlášť, v partiích nebo částech – od převzetí do vlastnictví posledního Výrobku, partie nebo části, anebo (2) spočívá v pravidelném dodávání Výrobků po určitou dobu – od převzetí do vlastnictví prvního z Výrobků;

8.3.2.      u ostatních smluv – ode dne uzavření smlouvy.

8.4.      V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.

8.5.      Prodejce je povinen neprodleně, nejpozději však ve lhůtě 14 kalendářních dnů ode dne doručení prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy, vrátit spotřebiteli veškeré jím provedené platby, a to včetně nákladů na dodání Výrobku (s výjimkou vícenákladů vyplývajících ze způsobu dodání zvoleného spotřebitelem, jiného než nejlevnější obvyklý způsob dodání, který je k dispozici v E-shopu). Prodejce vrátí platbu s použitím stejného způsobu platby, jaký použil spotřebitel, ledaže spotřebitel výslovně souhlasil s jiným způsobem vrácení, s nímž nejsou pro něj spojeny žádné náklady. Pokud Prodejce nenavrhl, že sám převezme Výrobek od spotřebitele, může pozastavit vrácení plateb obdržených od spotřebitele do chvíle, než obdrží Výrobek zpět, nebo než mu spotřebitel dodá doklad o jeho odeslání, podle toho, která z těchto událostí nastane dříve.

8.6.      Spotřebitel je povinen neprodleně, nejpozději ve lhůtě 14 kalendářních dnů ode dne, v němž odstoupil od smlouvy, vrátit Výrobek Prodejci nebo ho předat osobě oprávněné Prodejcem k převzetí, ledaže Prodejce navrhl, že sám převezme Výrobek. K zachování termínu stačí odeslat Výrobek před jeho uplynutím. Spotřebitel může vrátit Výrobek na adresu: Łąka 260M, 36-004 Łąka, Polsko.

8.7.      Spotřebitel nese odpovědnost za snížení hodnoty Výrobku, které je výsledkem jeho používání způsobem překračujícím způsob nezbytný ke zjištění povahy, vlastností a fungování Výrobku.

8.8.      Možné náklady spojené s odstoupením spotřebitele od smlouvy, které je povinen uhradit spotřebitel:

8.8.1.      Jestliže spotřebitel zvolil způsob dodání Výrobku jiný než nejlevnější obvyklý způsob dodání, který je k dispozici v E-shopu, Prodejce není povinen vrátit spotřebiteli jím uhrazené vícenáklady.

8.8.2.      Spotřebitel hradí přímé náklady na vrácení Výrobku. 

8.8.3.      V případě Výrobku, který je službou, jejíž provádění – na výslovný požadavek spotřebitele – započalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, spotřebitel, který uplatňuje právo na odstoupení od smlouvy po oznámení tohoto požadavku, je povinen zaplatit za služby splněné do chvíle odstoupení od smlouvy. Částka úhrady se vypočítá poměrně vůči rozsahu splněné služby při zohlednění ceny nebo odměny sjednané ve smlouvě. Pokud jsou cena nebo odměna nadměrné, je základem pro výpočet této částky tržní hodnota splněné služby.

8.9.      Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku spotřebiteli nepřísluší, pokud se týká smluv:

8.9.1.      (1) o poskytování služeb, jestliže Prodejce plně provedl službu s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl před začátkem plnění informován, že po splnění služby Prodejcem ztratí právo na odstoupení od smlouvy; (2) v níž cena nebo odměna závisí na výkyvech na finančním trhu, nad nimiž Prodejce nemá kontrolu a které mohou nastat před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; (3) v níž je předmětem plnění neprefabrikovaný Výrobek vyrobený podle specifikace spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individualizovaných potřeb; (4) v níž je předmětem plnění Výrobek podléhající rychlé zkáze nebo výrobek s krátkou dobou použitelnosti; (5) v níž je předmětem plnění Výrobek dodávaný v zapečetěném obalu, který po otevření obalu nelze vrátit z důvodů ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, jestliže byl obal po dodání otevřen; (6) v níž jsou předmětem plnění Výrobky, které jsou vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně spojeny s jinými věcmi; (7) v níž jsou předmětem plnění alkoholické nápoje, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření Kupní smlouvy, které mohou být dodány teprve po uplynutí 30 dnů a jejichž hodnota závisí na výkyvech na trhu, nad nimiž Prodejce nemá kontrolu; (8) v níž spotřebitel výslovně požadoval, aby Prodejce k němu přijel za účelem provedení naléhavé opravy či údržby; jestliže Prodejce dodatečně poskytuje jiné služby než ty, jejichž provedení spotřebitel požadoval, nebo dodává jiné Výrobky než náhradní díly nezbytné k provedení opravy či údržby, přísluší spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy, pokud se týká dodatečných služeb nebo Výrobků; (9) v níž jsou předmětem plnění zvukové či obrazové nahrávky anebo počítačové programy dodávané v zapečetěném obalu, jestliže byl obal po dodání otevřen; (10) o dodání deníků, periodik nebo časopisů s výjimkou smlouvy o předplatném; (11) uzavřené cestou veřejné dražby; (12) o poskytování služeb v oblasti ubytování jiného než pro účely bydlení, přepravy věcí, pronájmu vozidel, gastronomie, služeb spojených s odpočinkem, zábavními, sportovními či kulturními událostmi, jestliže je ve smlouvě stanoven den nebo období poskytování služby; (13) o dodávání digitálního obsahu, který není uložen na fyzickém nosiči, jestliže poskytování služby započalo s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a poté, kdy byl Prodejcem informován o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy.

8.10.    Ustanovení týkající se spotřebitele uvedená v tomto bodě 8. Podmínek se použijí ode dne 1. ledna 2021 a u smluv uzavřených po tomto dni také vůči Odběrateli služeb nebo Zákazníkovi, který je fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo spojenou s její podnikatelskou činností, kdy z textu této smlouvy plyne, že tato smlouva není pro tuto osobu profesní povahy, jaká vyplývá zejména z předmětu jí vykonávané podnikatelské činnosti zveřejněného na základě předpisů o Centrální evidenci a informacích o podnikatelské činnosti.

9.    USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PODNIKATELŮ

9.1.      Tento bod 9. Podmínek a všechna ustanovení v něm obsažená platí a jsou závazná výhradně pro Zákazníka nebo Odběratele služeb, který není spotřebitelem, ode dne 1. ledna 2021 pak i pro smlouvy uzavřené po tomto dni, který není ani fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo spojenou s jeho podnikatelskou činností, kdy z textu této smlouvy plyne, že tato smlouva není pro tuto osobu profesní povahy, jaká vyplývá zejména z předmětu jí vykonávané podnikatelské činnosti zveřejněného na základě předpisů o Centrální evidenci a informacích o podnikatelské činnosti .

9.2.      Prodejce je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy ve lhůtě 14 kalendářních dnů ode dne jejího uzavření. Odstoupení od Kupní smlouvy může v tomto případě nastat bez udání příčiny a nevznikají jím na straně Zákazníka žádné nároky vůči Prodejci.

9.3.      Prodejce má právo omezit dostupné způsoby platby, mj. také vyžadovat úplnou nebo částečnou platbu předem, a to bez ohledu na způsob platby zvolený Zákazníkem i na skutečnost, že byla uzavřena Kupní smlouva.

9.4.      Poskytovatel služeb může vypovědět smlouvu o poskytování Elektronické služby s okamžitým účinkem a bez uvedení příčin zasláním příslušného prohlášení Odběrateli služeb.

9.5.      Odpovědnost Poskytovatele služeb/Prodejce vůči Odběrateli služeb/Zákazníkovi, bez ohledu na její právní základ, je omezena – jak v rámci jednotlivého nároku, tak za všechny nároky úhrnem – do výše zaplacené ceny a nákladů na dodání z titulu Kupní smlouvy, ne však více než do částky jednoho tisíce polských zlotých. Omezení částky uvedené ve větě předchozí se použije u všech nároků adresovaných Odběratelem služeb/Zákazníkem Poskytovateli služeb/Prodejci, a to i v případě neuzavření Kupní smlouvy nebo nesouvisejících s Kupní smlouvou. Poskytovatel služeb/Prodejce nese odpovědnost vůči Odběrateli služeb/Zákazníkovi pouze za typické škody předvídatelné ve chvíli uzavření smlouvy a nenese odpovědnost za ušlý zisk. Prodejce nenese odpovědnost ani za zpoždění s přepravou zásilky.

9.6.      Veškeré spory vzniklé mezi Prodejcem/Poskytovatelem služeb a Zákazníkem/Příjemcem služeb budou postoupeny soudu příslušnému podle sídla Prodejce/Poskytovatele služeb.

10.  ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

10.1.    Smlouvy uzavírané prostřednictvím E-shopu jsou uzavírány v polském jazyce.

10.2.    Změna Podmínek:

10.2.1.    Poskytovatel služeb si vyhrazuje právo na provádění změn Podmínek z vážných příčin, tj. změny právních předpisů, změny způsobů platby a dodání – v rozsahu, v jakém tyto změny ovlivňují plnění ustanovení těchto Podmínek.

10.2.2.    V případě, že na základě těchto podmínek jsou uzavřeny smlouvy dlouhodobé povahy (např. poskytování Elektronické služby – Účet), změněné podmínky jsou pro Odběratele služeb závazné, jestliže byly dodrženy požadavky stanovené v čl. 384 a 384[1] Občanského zákoníku, tj. Odběrateli služeb byly změny řádně oznámeny a Odběratel nevypověděl smlouvu ve lhůtě 15 kalendářních dnů ode dne oznámení. V případě, že by změna Podmínek měla za následek zavedení jakýchkoli nových poplatků nebo zvýšení těch stávajících, má Odběratel služeb právo odstoupit od smlouvy.

10.2.3.    V případě, že jsou na základě těchto Podmínek uzavřeny smlouvy jiné povahy než dlouhodobé smlouvy (např. Kupní smlouva), nebudou změny Podmínek žádným způsobem porušovat práva, která Odběratelé služeb/Zákazníci získali přede dnem nabytí účinnosti změn Podmínek, zejména změny Podmínek nebudou mít vliv na již podávané či podané Objednávky ani na uzavřené, plněné nebo provedené Kupní smlouvy.

10.3.    Ve věcech neupravených v těchto Podmínkách se použijí obecně platné polské právní předpisy, zejména Občanský zákoník, zákon o poskytování služeb elektronickou cestou ze dne 18. července 2002 (Sb. Polské republiky č. 144/2002, pol. 1204, ve znění pozd. předp.), Zákon o právech spotřebitele a jiné příslušné obecně platné právní předpisy.

10.4.    Tyto Podmínky nevylučují předpisy platné ve státě obvyklého místa pobytu spotřebitele uzavírajícího smlouvu s Poskytovatelem služeb/Prodejcem, které nelze vyloučit cestou smlouvy. Poskytovatel služeb/Prodejce v takovém případě garantuje spotřebiteli ochranu, jaká mu přísluší na základě předpisů, které nelze vyloučit cestou smlouvy.

11.  VZOR FORMULÁŘE PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY (PŘÍLOHA ČÍSLO 2 ZÁKONA O PRÁVECH SPOTŘEBITELE)


Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy

(tento formulář vyplňte a zašlete pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)

–    Adresát:

JAZGOT JAN KRZYWDZIK SP. K.

Łąka 260M, 36-004 Łąka, Polsko

jazgot.cz
shop24@jazgot.cz

–    Já/My(*) tímto informuji/informujeme(*) o mém/našem odstoupení od kupní smlouvy na následující věci(*) smlouvy o dodání následujících věcí(*) smlouvy o dílo spočívající v provedení následujících věcí(*)/o poskytování následující služby(*)

 

–    Datum uzavření smlouvy(*)/převzetí(*)

–    Jméno a příjmení spotřebitele(-ů)

–    Adresa spotřebitele(-ů)

–    Podpis spotřebitele(-ů) (pouze pokud je formulář zasílán v tištěné verzi)

–    Datum

(*) Nehodící se škrtněte.

 

4.9
star star star star star
(224)